lofoten-2018.reismee.nl

De poolcirkel over richting het zuiden.

Vanmorgen vertrokken van de camping op Halsa. Verder de kystiksveien af richting het zuiden. De route op de kystriksveien bevat een behoorlijk aantal ferries. Als rechtgeaarde Nederlander ben ik op zoek naar korting. Nu is er een ferrykaart die 50% korting geeft op zo ongeveer allen binnenlandse ferries. En daarnaast nog een kleinere korting voor de medereizigers. Je moet alleen 3400 NOK vooruitbetalen. Omdat we ook nog naar Leka gaan en het Sognjefjord overvaren zijn we net iets meer kwijt dan die 3400 NOK en loont het de kaart aan te schaffen. Verder heeft de kaart een onbeperkte levensduur. Door de kortingen maken we maar net iets meer dan de helft van het voorschot op en blijft er dus geld staan voor ander reizen naar Noorwegen (bijv. De jaarlijkse visserij).

We gaan vandaag voor de 4e keer de poolcirkel over. Nu in zuidelijke richting en met de ferry. Direct buiten de haven van Jetvik hebben we al een prachtig uitzicht op het eiland Rodoya. Daarop staat een berg die wel lijkt om te willen vallen.

We stoppen vandaag op de camping in Leirfjord (sjobakken camping). Daar vinden we nog een aardige wandeling naar een waterval in de buurt. Niet alleen is de waterval de moeite waard, onderweg worden we op prachtige uitzichten getrakteerd.

Vissen wil niet erg. We hebben genoeg anders te doen en op een mooie schelvis na die ik op de camping in Halsa ving wil het niet zo best. Ook vanavond (laag water) vanaf de steiger op de camping (staat juist bekend als een prima stek) nog geen visje die aan mijn pilkertje heeft gesnuffeld.

george

Een mooie reis die jullie maken schitterende foto's, maar het weer kan af en toe wat tegen zitten zodat je je planning wat moet verzetten. Nog een goede reis verder en veel plezier. Groetjes uit Texel

Rita

Mooie foto’s en een prachtige natuur.
Heerlijk genieten???

Bert en Jacqueline

Eindelijk WiFi ziet er goed uit allemaal kijk thuis alle foto's in uit een zonnig en warm zf