lofoten-2018.reismee.nl

Richting Noorwegen

Over zo’n lange rit valt niet zo veel te vertellen. We rijden nog een stuk naar het noorden langs de Baltische zee en net voorbij Sundvall buigen we af diagonaal richting Storjord (Noorwegen).

Dinsdag rijden we dus van Osterfarnebo naar een camping in het kleine plaatsje Dorotea. Enigszins verrast worden we als blijkt dat deze camping van een Nederlander is. De camping ligt aan de E45; de route naar de Noordkaap. Er druk is het er niet, maar de mensen die we spreken zijn allemaal naar de Noordkaap op weg. Grappig is dat de camping een eigen stationnetje heeft op de lijn tussen Galivare en Ostersund naar (over 750 km) eens per dag stopt er uit elke richting een trein (als er tenminste mensen willen op- of uitstappen). De temperatuur overdag is nog steeds geweldig; zo’n 24 graden.

Woensdag een wat kortere rit en gaat de reis verder naar een camping in het plaatsje Slagnas. Onderweg nog een suïcidaal rendier en eland tegengekomen. Het rendier besloot toch maar om niet over te steken voor onze auto langs en de eland deed dat toch. Gelukkig hadden we ze beiden op tijd in de gaten en konden we genoeg snelheid minderen om geen problemen te krijgen. Opnieuw een mooie camping met viswater; een rivier die in een meer uitmondt. Helaas is het seizoen nog gesloten in Zweden en mag er pas op 8 juni weer gevist worden. Dat moet dus wachten tot we in Noorwegen zijn. Ook vandaag weer een prima weertje met 20 graden bij aankomst (iets koeler omdat we hier op ruim 400 m hoog zitten).

Mieke

Wat staat Aartje lekker te smilen bij dat bord verboden te vissen?veel plezier daar groetjes

Gert

Krijg spontaan heimwee!